Mål

Försökte att träna lite klicker med Siba nyss, vill få henne att stå upp utan att ta i något.
Försökte få henne att lista ut vad hon skulle göra på eget iniativ. Och guud, det märks att vi har fyat henne i vanliga fall (när hon hoppat osv), och hon vill ju verkligen vara till lags. Tror hon satt och hade ögonkontakt med mig huuuur länge som helst. Bara satt där. Hon är så duktig! (var ju inte riktigt de jag var ute efter, men de jag oavsikligt lärt in)

Till slut började hon iaf försöka lite försiktigt (jääj, vi har inte förstört henne ^^) Och när hon fick beröm för att började röra på sig lite gick de fortare fram. *stolt*
Bara att matte behöver ju också träna på att klicka i tid, funderar på att gå ut och klicka bilar någon dag för att träna reflexerna.

Så om en vecka ska jag lägga in en video när Siba står upp på kommando. Hon lär sig ju som sagt jättefort.
Ska försöka filma Mozart en riktigt bra sittnig på lite mera avstånd, om jag lyckats att få in de tills dess..

Stay tune ^^

Kommentarer
Postat av: Anneli

svar: jo, jag tycker det går ganska bra med tre stycken. Det är ju samma ras, så då är det alltid lite enklare. Fast var och en för sig, har ju sina små egenheter. Speciellt tiken, som vill "fundera" lite innan hon gör något. Hon kan stå och tänka kanska länge ibland. Då blir man lite trött.



Ha en skön eftermiddag!

2009-09-14 @ 14:30:13
URL: http://chitassar.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Ja, alla hundar är ju olika och kräver olika mkt motivering - så är det ju :) Utställningen var på Sofiero, här utanför Hbg :) Ställer ni ut mkt?

2009-09-14 @ 15:35:22
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Jennie och huskyn Exxa

Åh vilka söta hundar!! :)

2009-09-14 @ 17:10:22
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Anna

Vi försökte med klicker. Vi gav snabbt upp... Haha, tre hundar som undrade vad jag höll på med :D



Men när det funkar är det ju superbra!

2009-09-14 @ 23:10:24
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0