Duktig matte!

Nu är Mozart och jag just hemkommen från våran lilla tur till djuräffaren
Där har man införskaffat tikskydd åt Siba som spenderat dem senaste dagarna med att bland annat löpa ner hela parketten. På vägen till djuräffaren så försökte jag träna så mycket kontakt med lillkillen som möjligt,  har slarvat med de *ser oskyldig ut*
Det gick iaf riktigt bra, men på hemvägen tröttnade han lite och var mätt på allt godis. I stället träffade vi en jättetrevlig och glad labbe tjej på 5 år. Hon var jätteivrig att få komma fram och hälsa, men sen var hon lugn som en filbunke. Perfekt eftersom Mozart ibland tycker att pushiga hundar kan vara lite läskiga, så det en bra erfarenhet rikare ;]

Nu ska man ta sig i kragen och gå ut och springa en sväng med Siba, hon vill ju också röra på sig ^^
Efter de blir det duscha och städa så mycket man hinner innan Anja kommer och hämtar upp mig.
Ska se på när hon tränar thaiboxning, hundarna får stanna hemma och tugga på grisknorrar ist...


Tikskydden åt Siba, hon är inte så jätteglad över de hela. Men jag har försökt förklara för henne att det är nödvändigt om resten av familjen ska fortsätta älska oss^^


Läste på Elins blogg att denna olja kunde vara bra för pälsen och tassarna så kunde inte låta bli att köpa hem en liten flaska för att testa :)


Fredagsgott till vovvarna.
Kan gissa på att den räcker cirka en halv minut och Siba och en 20 min åt Mozart. Sen tröttnar han och Siba snor åt sig det som är kvar *fniss*


Kommentarer
Postat av: Elin

Det är ingen fara, fråga på du!

Har haft en del pudelpuddingar i mina dar.



Jaha, är han svart! :) Ja men då behöver du inte vara orolig och nej uppfödaren har inte tagit fel på färgen. Dem svarta´s päls brukar bli lite "brun-aktig" när dem är valpar och har valppäls, sen när dem kommer in i tovåldern och börjar få en mer hårdare och tuffare päls så kommer det brunaktiga försvinna och dem är kolsvarta tills dem vita hårstråna kommer som gammal. :)

2009-09-11 @ 15:58:27
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0