Mörkare tider

Iaf årstider.
Fast hundarna bryr sig inte nämnvärt så länge de inte regnar.
Stackars Mozart blir ju genomsur och ser ut som en dränkt
skunk när de är blöt ute.
Måste verkligen köpa han en overall, både för kyla och
för att de inte ska fastna en massa snö i pälsen.

Sen funderar jag på köpa skor åt hela gänget också.
Kanske man kan vara ute mera än tre minuter innan
dem börjar hoppa runt på tre ben ^^

Både Muttluks och hundskor verkar ha
någolunda bra saker som skyddar.
Någon som provat?
Sen hittade jag även denna lite billigare variant.

Nu ska jag bara hitta en bra overall som är lätt att ta på,
inte fastnar i pälsen, vätentätt och helst full med reflexer ^^


Kommentarer
Postat av: Elin

oj, inte så länge faktiskt, första ¨gången var kanske för 4-5 år sen.

Började med att min mammas pudel som såg hel knäpp ut efter syrran gick vilt till med saxen och behövde ordnas till. Så jag gjorde mitt bästa för att snygga till han. Då ville min mamma att jag skulle fortsätta klippa han lite då och då.

Romeo lämnade jag alltid in till hundfrisör, men började klippa mer och mer själv för kanske 1½-2 år sedan.



så är nog ändå rätt ny på området men långt ifrån helt kunnig =)

2009-10-21 @ 19:49:06
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0